De laatste loodjes voor vertrek - Reisverslag uit Waspik, Nederland van Thom Strien - WaarBenJij.nu De laatste loodjes voor vertrek - Reisverslag uit Waspik, Nederland van Thom Strien - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes voor vertrek

Door: Thom

Blijf op de hoogte en volg Thom

06 December 2013 | Nederland, Waspik

Na enkele maanden afwachten en voorbereiden van enkele losse dingen (ziekenhuis, goedkeuring universiteit, vrijwilligerswerk, vliegtickets) is het de laatste paar weken toch hard gegaan. Drie weken geleden heb ik mijn op een-na-laatste coschap in de Interne Geneeskunde afgerond en sindsdien heb ik tijd vrij gehad om de laatste dingen nog te regelen. Tassen vol medicijnen, verband, pleisters, zonnebrand, noem allemaal maar op; verspreid over enkele dagen diverse winkels afgestruind om het allemaal bij elkaar te krijgen. Ohja: ook ik moet er aan geloven: ik heb een trui gekocht. Mijn garderobe is altijd al lange-mouwen-dikke-truien-arm geweest, maar nu werd het toch wel eens tijd om zo'n mysterieus ding aan te schaffen. Stiekem zit het lekkerder dan ik eerder had verwacht, al zal het er bij eentje blijven. Helaas heeft mijn winterontwijkende tactiek niet gewerkt en mocht ik vandaag in Utrecht bij het openen van mijn gordijnen nog aanschouwen hoe de sneeuw zachtjes semi-horizontaal zich door de lucht voort joeg...

Met veel moeite en tactisch pakken heb ik het in ieder geval voor elkaar gekregen om een heleboel spullen in mijn tas te kunnen pakken. Verwonderlijk toch hoeveel zooi je op elkaar kunt proppen in een tas die dan vervolgens wel boven mijn persoontje uit torent en me half naar achter trekt. Volgens mij vergeet ik nog steeds de helft, maar ik denk dat ik maar af moet wachten hoe of wat. Met een beetje Engels, creativiteit en MacGyverisme moet het wel goed komen.

Helaas heeft de slaap me nog steeds niet te pakken gekregen en dat zal voorlopig ook nog niet gebeuren ook niet. Gelukkig ga ik morgenmiddag om 15u pas vliegen richting London en vanuit daar naar Johannesburg om vanuit daar verder te vliegen naar Livingstone. Het wordt even een lange zit alles bij elkaar, maar dat moet wel te overleven zijn. Boekje erbij, muziek in de oren, hopelijk geen schreiende kinderen aan boord, dan moet het wel te overleven zijn. Ach, paar bakken koffie erin morgen en we kunnen de eerste dag weer overleven, als de cultuurshock niet te groot gaat zijn..

  • 07 December 2013 - 15:20

    Anniek:

    Wat schrijf je toch leuk! Benieuwd naar je ervaringen, keep us posted ;)

  • 07 December 2013 - 17:47

    Femke:

    Joehoe, daar gaatie dan! Hele goede reis! Wij gaan je volgen natuurlijk! We eisen minimaal om de dag een verslag! Have fun! Groetjes van ons!

  • 07 December 2013 - 18:25

    Harriette:

    Nou even een andere route nu, maar hoop dat de reis voorspoedig zal lopen! Geniet daar straks vooral hè Thom en deze ervaring neemt niemand meer van je af!x

  • 08 December 2013 - 15:20

    Corry:

    Fijn om te zien dat je veilig aangekomen bent in Zambia. We blijven je natuurlijk op de voet volgen ook al ben je nog zover van ons vandaan. Zijn benieuwd naar je onderkomen tijdens je stage in Zambia.
    groetjes vanuit waspik!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

24 jaar, 6e jaars geneeskundestudent

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 39063

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 02 Mei 2015

Coschap in Tanzania

07 December 2013 - 29 Maart 2014

Coschap in Zambia

Landen bezocht: